Köp och leveransvillkor

Försäljningsvillkor
Det finns ingen minimigräns beträffande antal artiklar eller pris. Samtliga priser inkluderar moms.
Leveransvillkor och fraktkostnader (Sverige)
Leveranser sker med brev, postpaket eller företagspaket beroende på vikt och beställare. Beräknad fraktkostnad visas i kundvagnen när du lagt i en eller flera varor. I kassan visas den totala fraktkostnaden för din order. Normalt gäller följande fraktkostnader inom Sverige: Frakt: 49,00 kr
Leveransvillkor och fraktkostnader (utanför Sverige)
När du är inloggad visas fraktavgiften till det land som du angivit i dina kunduppgifter.
Leveranstid
Leveranstiden för varor i lager är normalt 1-3 vardagar (postens leveranstid tillkommer, som mest ca 2 vardagar för postpaket). Vi garanterar dock inte att varorna kommer fram inom angiven leveranstid då oförutsedda förseningar kan uppstå. Vi lämnar ingen kompensation för olägenheter som kan uppstå vid eventuella förseningar.
Betalningsvillkor
Leverans sker normalt mot kortbetalning.
Säker kortbetalning
Det går bra att betala med kort. Vi accepterar VISA och MasterCard. Vi samarbetar med Euroline/DIBS för att garantera en säker hantering. Din kortbetalning är säkrad genom Euroline/DIBS. Kortnumret skickas genom en krypterad förbindelse direkt till banken och lagras aldrig hos oss.
Personuppgifter
För att handla hos oss måste du fylla i alla obligatoriska fält vid kundregistreringen. Genomförd beställning innebär att du samtycker till att namn och adress registreras i vårt kundregister. Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får del av när du anmäler dig för köp eller besöker vår hemsida kommer att behandlas av Saprema AB i egenskap av personuppgiftsansvarig. Informationen kommer att användas i syfte att vi vid köp skall kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig, utföra ev. kreditkontroll, uppmärksamma dig på erbjudanden inom dina personliga intresseområden samt övrigt i marknadsföringssyfte. I detta syfte har vi också behov av att kunna föra över dessa uppgifter till våra samarbetspartners. Det är viktigt att vi får din e-postadress för att underlätta kommunikation i samband med order, men du kan själv välja om du vill ha nyhetsutskick från oss eller inte. Skulle du få ett nyhetsbrev från oss finns det en länk längst ner där du enkelt kan spärra ditt e-postkonto för framtida nyhetsbrev. Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. För att få dessa uppgifter skickade till dig tas en administrativ avgift ut på 50 kr. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna skall rättas eller raderas. Utöver våra uppdragsgivare och samarbetspartners förmedlar vi aldrig uppgifter till tredje part.
Cookies
Den här webbplatsen innehåller så kallade cookies. Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om att webbplatsen innehåller cookies, vad dessa cookies används till och hur cookies kan undvikas. På www.saprema.se används cookies för att ge dig möjlighet att handla direkt på webbplatsen. Om du vill undvika cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller informerar om att en webbsida innehåller cookies. På grund av den teknik som används på www.inet.se kan du inte handla direkt utan att ha cookies tillåtna. Du kan dock använda webbplatsen för att titta på produkter och priser utan att tillåta cookies.
Avbeställning
Under förutsättning att inget annat avtalats i samband med din beställning kan du avbeställa innestående order genom att meddela kundtjänst per telefon eller e-post.
Returrätt
Full returrätt gäller inom två veckor från det att du mottagit varan. Om någon vara är skadad vid ankomst, se avsnittet reklamationer nedan. Returadressen är:

Saprema AB
Att. Linda Dhakouani
Vindragaregatan 11B
417 03 Göteborg
 

Fraktavgift och returporto betalas alltid av dig. Du behöver inte ange varför du ångrar dig, men skicka med en lapp där det framgår att du ångrar ditt köp. Observera att du är ansvarig för att paketera varorna så att de inte rimligen kan skadas under leveransen. Varor som är skadade vid ankomst pga. bristande emballage kommer att debiteras dig. Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter (exempelvis postförskott).
Reklamationer
Får du en felaktig eller defekt vara ska du alltid kontakta kundtjänst så fort felet upptäckts. Vissa defekta varor ska returneras och märkas med ett returnummer. Defektretur sker alltid på vår bekostnad, men du får inte returnera utan att först kontakta oss. Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter (exempelvis postförskott). En defekt vara ersätts i första hand med en ny felfri. Observera att synliga transportskador måste anmälas inom 8 dagar till kundtjänst.
Reservationer
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och utgående varor. Vi har inget ansvar att leverera ordrar med fel prissättning, eller produktspecifikationer p.g.a. typografiska fel.
Trygg hos oss
Vi följer distansavtalslagen, konsumentverkets och allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och hoppas att du ska känna dig trygg och trivas som kund hos oss.

Saprema AB
Org.nr: 556892-1836