Skip to content

Villkor

Avbeställning

Under förutsättning att inget annat avtalats i samband med din beställning kan du avbeställa innestående order genom att meddela kundtjänst per telefon eller e-post.

Returrätt

För dig som kund gäller distansavtalslagen för köp via nätet.

Full returrätt gäller inom två veckor från det att du mottagit varan. Efter dessa två veckor kan vi ej ta något ansvar för retur. Om någon vara är skadad vid ankomst, se avsnittet reklamationer nedan. Returadressen är:

Saprema AB
Falkvägen 8
47542 Hönö

Frakt

Fraktavgift och returporto betalas alltid av dig. Du behöver inte ange varför du ångrar dig, men skicka med en lapp där det framgår att du ångrar ditt köp. Varan ska vara oskadad, ren, och snyggt ihopvikt. Helt enkelt vara redo att säljas till annan kund. Om varan vid retur är smutsig, skrynklig pga av att den ej vikts ihop ordentligt, eller på annat sätt skadats eller kräver reparation eller rengöring kommer vi ta ut en avgift vid retur motsvarande värdeminskning eller arbetstid som krävs för att göra varan säljbar igen. Om plagget/varan är så skadat att det ej går att sälja vidare kommer vi ej ge några pengar i retur för köpet.

Observera att du är ansvarig för att paketera varorna så att de inte rimligen kan skadas under leveransen. Varor som är skadade vid ankomst pga. bristande emballage kommer att debiteras dig. Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter (exempelvis postförskott).

Återbetalning

Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi erhållit varan i retur. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för ditt köp, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat.

Reklamationer

Får du en felaktig eller defekt vara ska du alltid kontakta kundtjänst så fort felet upptäckts. Vissa defekta varor ska returneras och märkas med ett returnummer. Defektretur sker alltid på vår bekostnad, men du får inte returnera utan att först kontakta oss. Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter (exempelvis postförskott). En defekt vara ersätts i första hand med en ny felfri. Observera att synliga transportskador måste anmälas inom 8 dagar till kundtjänst.